streda 6. mája 2015

Krásny trávnik bez burín

Klasická starostlivosť o trávnik v sebe zahŕňa najmä hnojenie a ochranu proti burinám. 

Na jar začína trávnik viac prirastať a tiež sa v ňom väčšou mierou začínajú objavovať buriny - tieto kosením síce obmedzíme v raste, ale aj tak je veľmi vhodné použiť ochranu pomocou herbicídov. V letných mesiacoch potom trávnik musíme nielen zalievať, ale aj naďalej chrániť proti burinám a vyživovať.Existuje možnosť, ako tieto dva kroky starostlivosti o trávnik zjednodušiť - teda spojiť výživu a ochranu - použiť TRAVIN.

► Čo je TRAVIN?TRAVIN je unikátne špeciálne trávnikové hnojivo, ktoré je priamo určené pre výživu a udržiavanie okrasných trávnikov v nezaburinenom stave. Jedná sa o inteligentné hnojivo, ktoré rozlišuje medzi burinou a trávou.

    - 
TRAVIN obsahuje selektívne herbicídy, ktoré likvidujú dvojklíčnolistové širokolisté buriny ako sú sedmokrásky, skorocel, púpavy, ale trávu nepoškodí
    - 
obsahuje hnojivo, ktoré dodáva do trávnika všetky živiny v optimálnom pomere a v dobre prijateľnej forme, čo zaistí silný, bohatý a zdravý trávny koberec
    - 
ďalšou zložkou prípravku je Zeolit ​​- prírodná hornina, ktorá na seba dokáže viazať živiny a vlahu, pôdu prevzdušňuje a neutralizuje jej pH a tým pôsobí proti machom► Funguje TRAVIN na všetky buriny?

    
TRAVIN je veľmi účinný na väčšinu burín rozšírených v našich okrasných trávnikoch ako napr .: lipkavec obyčajný, opletka obyčajná, hviezdicu prostrednú, peniažtek roľný, ľuľok čierny, konopnica napuchnuté, nezábudka roľná, púpava lekárska, sedmokráska ai.
   - 
100% pôsobí na drobné, širokolisté buriny do veľkosti dvoch pravých listov a širokolisté buriny, ktoré vzchádzajú zo semien
   - 
aplikácia prípravku je vhodná aj ako prevencia pred rastom burín (z náletov)
   - 
POZOR - na trávnik zaburinené urastenými púpavami a inými druhmi burín tento prípravok nestačí - tu je potrebná najskôr aplikovať selektívny herbicíd formou postreku a až po likvidácii môžeme začať špeciálne trávnikové hnojivo používať

► Ako aplikovať?TRAVIN je granulované hnojivo veľmi šetrné k trávniku. Herbicídne látky sa spoločne so živinami uvoľňujú postupne po dobu 2 mesiacov. Trávnik tak netrpí stresom a nemôže dôjsť k spáleniu.

  - 
na menšie plochy ho možno ľahko aplikovať rozhodením z ruky
 - 
na väčšie plochy cca 200 m2 a viac je vhodnejšie použiť posypový vozík alebo ručné rozmetadlo - docielime tak rovnomernejšiu aplikáciu na trávnik
  - 
dbajme na presné pokrytie trávniku, aby sme na ňom nemali pruhy
  - 
prípravok sa aplikuje v dávke 30 g / m2 - napr. dodávané 4 kg balenie tohto špeciálneho trávnikového hnojiva vystačí na 133 m2 trávnatej plochy
  - 
po aplikácii je dobré trávnik zaliať či počkať na zrážky - účinkom vody dôjde k rýchlejšiemu vyplaveniu živín a naštartuje sa uvoľňovanie selektívnych herbicídov do pôdy, z ktorej vstupujú cez korene do burín a účinkujú pozvoľna po dobu 2 mesiacov
  - 
ošetrenie trávnikov možno opakovať rovnakým spôsobom po 2 mesiacoch
  - 
nikdy neaplikujte prípravok na priamom slnku za teplôt cez 25 ° C
  - 
aplikujte najskôr 2 - 3 dni po kosení

► Aká je ochranná lehota po aplikácii?Vďaka mechanizmu účinku Travinu prípravok neškodí domácim miláčikom ani deťom, ktoré si na trávniku hrajú. Po 24 hodinách od aplikácie je pohyb po trávniku úplne bezpečný.


  1. Dostupné v e-shope

2 komentáre:

  1. Veľakrát vďaka za tip. Trebárs pre mňa je to, ako môj trávnik vyzerá veľmi dôležité. Rád sa o neho starám. Dá to ale pekne zabrať. Hlavne vďaka tomu, že mám obrovskú záhradu. Trebárs kosenie trávnika by pre mňa normálne bola práca na celý deň. Našťastie na to mám záhradný traktor, takže vďaka tomu mi to zaberie polovicu času. Teraz v lete sa mi v ten najmenej vhodný moment rozbil, takže ho bolo nutné opraviť. Náhradné diely sa mi na neho ale našťastie podarilo zohnať veľmi rýchlo a opravu som zvládol sám.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jojo, tiež si pestujem doma anglický trávnik, ale tento rok ma to pekne, alebo skôr nepekne, vytrestalo. Sekal som si takto trávu, ale vypadol mi telefón. Našťastie to odniesol len LCD displej, ktorý som kúpil náhradný, ale kto to niekedy kupoval tak vie, že to nie je nič lacného. Takže tohtoročnú sezónu ma trávnik prišiel pekne draho. :D

    OdpovedaťOdstrániť